הגבינה הצהובה – עבד כי ימלוך

ידיעה מידיעות אחרונות 4.1.1990
רשות השידור החליטה להפסיק לשדר את תשדירי השירות לגבינה צהובה, בעקבות המלצת פרופ' נתן קאופמן, מנהל מחלקת תזונה באוניברסיטה העברית.

בשנת 1990 קהל היעד של הטלוויזיה היה הציבור, והמטרה לא הייתה הפקת רווחים כלכליים אלא שירות לציבור.
עם כניסת הטלוויזיה המסחרית אל השוק, בשנת 1993, קהל היעד של הטלוויזיה הפך להיות המפרסמים, כאשר הציבור הוא רק כלי (צינור שיש לעברו דרכו) כדי להגיע אליהם.

עד כניסת הטלוויזיה המסחרית, הטלוויזיה תפסה את הצופה כאזרח, ואת שידוריה כשירות עבורו.
עם כניסת הטלוויזיה המסחרית, הטלוויזיה תופסת את הצופה כצרכן בלבד, כאשר 'בעל המאה הוא בעל הדעה'.
ידיעה זו מהתקופה הטרום מסחרית של הטלוויזיה היא בבחינת שריד ארכיאולוגי מעידן שלקח את הצופה בחשבון, וכיום לא סביר שהחלטה שכזו תחזור על עצמה כי מי שחשוב הוא המפרסם ולא הצופה.

פרסומת לגבנ"צ יורדת מהמסך בהמלצת ראש חוג לתזונה
פרסומת לגבנ"צ יורדת מהמסך בהמלצת ראש חוג לתזונה

וכל עוד מאזן הכוחות לא ישתנה, מוצר עתיר בשומן, בחומצות שומן רוויות ובכולסטרול – ישווק לציבור כמוצר עשיר בסידן.

5da3e7

גם בפייסבוק:
נילס בגמלאות
הארכיון – בעלי חיים

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s